حمل و نقل زمینی (FTL)

در مواردی که حجم کالا زیاد باشد و نیاز به اجاره یک کانتینر کامل باشد از روش حمل و نقل FTL استفاده میشود به این صورت که کل کانتینر در اختیار مالک بار قرار میگرد.

تفاوت بین حمل و نقل  FTL و LTL در این است که حمل و نقل زمینی FTL هزینه کل کانتینر با شخصی است که کانتینر را بطور کامل اجاره کرده ولی در روش LTL هزینه بین افرادی که کانتینر را باهم اجاره کرده اند تقسیم میشود.

چه زمانی حمل و نقل FTL را انتخاب کنید؟

حمل و نقل FTL را مشاغل و کسب و کارها به دلایل زیر غالباً استفاده می کنند:

  • هنگام ارسال حجم زیاد (10 پالت یا بیشتر به همان مقصد که می تواند پشته باشد و غیر پشته باشد).
  • حمل و نقل FTL همچنین برای موارد شکننده و پرخطر استفاده می شود. ممکن است آنها به کل فضای کامیون احتیاج نداشته باشند ، اما مشتریان دوست دارند که از کالاهای آنها به خوبی محافظت شوند.
  • هنگام جستجوی سریع ارسال، حمل و نقل FTL سریع است زیرا فقط به یک محموله اختصاص داده شده است و بنابراین فقط در محل تحویل متوقف می شود.

حمل بصورت گروپاژ (LTL)

مواردی وجود دارد که برای حمل و نقل کالا به اندازه کافی محموله برای پر کردن یک کانتینر کامل وجود ندارد و فقط بسته های کوچک وجود دارند. یک خط حمل و نقل با جمع آوری تمام محموله ها آنها را در یک کانتینر کامل ترکیب میکند.

هر شخصی فقط برای ازای درصد فضای کانتینر که از آن استفاده می شود، هزینه پرداخت میکند

گروپاژ اصطلاح و واژه ای است در حمل و نقل کالا
در صورتیکه که کانتینر حمل کالا در اختیار شما نباشد و عموما کانتینر حمل کالا مشترک با بار دیگر وارد کنندگان باشد ، به اصطلاح حمل کالای شما گروپاژ خواهد بود.
و به تعریف دیگر اگر مقدار و حجم کالا کمتر از مقدار فضای یک کانیز باشد و به دلیل پایین آوردن هزینه حمل ، بهتر است که کالای شما با کالای دیگران بصورت اشتراک حمل گردد.

کدام موارد برای حمل و نقل LTL مناسب است؟

خدمات حمل و نقل LTL برای طیف گسترده ای از موارد ایده آل است. این موارد میتوانند شامل گزینه های زیر باشند:

  • راه حل بهینه هنگامی که چندین بسته دارید که باید به مقصد های مختلف بروید.
  • برخی از نمونه ها شامل بسته های سنگین ، مبلمان و تجهیزات کمپینگ هستند.
  • وقتی به یک محل اقامت جدید می روید ، خدمات حمل و نقل LTL بسته به تعداد موارد مورد نظر برای انتقال ، می تواند گزینه ای باشد.